Servicii Funerare București
Procesul de vindecare a durerii

Procesul de vindecare a durerii

Moartea unei persoane dragi aduce un fel de traumă emoțională familiei și prietenilor. Cineva pe care odată știam că este solid și sănătos ne este acum disponibil doar în gând și memorie. A învăța să se împace cu această realitate este însăși esența procesului de vindecare a durerii.

După cum arată exemplele experiențelor cunoscute de noi de la diverse înmormântări, pierderea tragică a unei persoane dragi aduce cu ea un alt tip de traumă.

Pierderea tragică apare atunci când o persoană dragă este ucisă brusc și neașteptat ca victimă a unei crime sau moare din cauza sinuciderii, a unui accident, a unui eveniment de sănătate brusc (o realitate predominantă în timpul pandemiei actuale) sau a unui dezastru natural.

Ne putem simți singuri și nesiguri!

În contextul pierderii tragice, trauma poate fi definită ca o experiență intens stresantă, supărătoare sau tulburătoare care îi lasă pe supraviețuitori să se simtă profund nesiguri și adesea neajutorati.

Cuvântul supraviețuitor este folosit în mod intenționat aici, atunci când o persoană iubită moare într-un mod tragic, cei rămași în urmă simt adesea exact asta. În general, cei îndurerați se simt lăsați în urmă.

Lăsat în urmă pentru a supraviețui a ceea ce s-a întâmplat, lăsat în urmă nu numai pentru a găsi o modalitate de a plânge o pierdere, ci și de a face față traumei legate de modul în care a murit o persoană dragă.

Procesul de vindecare a durerii, motivul fără răspuns al unei pierderi tragice

Când este prezentă o pierdere tragică, întrebările fără răspuns cu privire la motivul pentru care s-a întâmplat ceea ce s-a întâmplat, pot complica și prelungi procesul de doliu, deoarece supraviețuitorii încearcă să înțeleagă ceva care nu are răspunsuri clare sau definitive.

Unele indicii că trauma emoțională este prezentă și caută vindecare includ:

  • șoc prelungit – un sentiment de vinovăție pentru că nu am făcut mai mult pentru a preveni cumva tragedia
  • vinovăția supraviețuitorilor pentru că sunt încă în viață în timp ce alții au murit sau o persoană dragă a dispărut acum
  • neclarități în curs despre circumstanțele morții
  • viziuni imaginare persistente despre ceea ce s-ar fi putut întâmpla
  • simptome de durere acute intense și afectatoare dincolo de ceea ce este de așteptat

După o pierdere tragică, sprijinul profesional pentru durere, de preferință cu un specialist în servicii funerare, instruit în vindecarea traumei, poate fi de ajutor și este foarte recomandat, mai ales dacă încă experimentați efectele pierderilor și traumelor anterioare nerezolvate.

Sprijinul profesional vă poate ajuta să rezolvați emoțiile confuze și conflictuale și să exprimați acele emoții în moduri constructive, să dezghețați sentimentul de amorțeală, să vindecați sentimentele de vinovăție și multe altele.

Sugestii practice despre procesul de vindecare a durerii

Iată câteva sugestii practice de autoîngrijire pentru a rezolva durerea după o pierdere tragică:

Acordați-vă timp pentru a vă procesa pierderea. Recunoașteți că procesul de vindecare a durerii necesită energie. A face față unei pierderi tragice îți epuizează rezervele de energie fizică, emoțională, mentală și spirituală dincolo de ceea ce se întâmplă într-un proces normal de doliu.

De aceea, o bună îngrijire de sine este de o importanță vitală de practicat în acest moment. Am putea să recurgem la:

  • Stabilirea rutinelor zilnice – rutina poate ajuta la stabilirea unui sentiment de fundamentare și scop
  • Ritm – stabilește un ritm pentru rutinele tale zilnice, care să ofere un sentiment de realizare zilnică (oricât de mic ar fi în stadiile inițiale ale durerii) și un scop, dar care să nu conducă la copleșire de stres. Acest lucru se aplică exercițiilor și activităților plăcute, precum și activităților cu termene limită.
  • Relaxare intenționată – a face din relaxarea zilnică o prioritate a stării de bine vă va oferi timp să vă procesați emoțiile și să vă construiți rezervele de energie
  • Îngrijirea de bază de sine – nu lăsați autoîngrijirea de bază să alunece. Vindecarea necesită să mâncați bine, să limitați consumul de alcool, să moderați aportul de rapoarte din media care vă fac să vă gândiți la propria pierdere și să dormiți suficient. Păstrarea întâlnirilor regulate cu medicul dumneavoastră vă poate ajuta să evitați sau să minimizați bolile legate de stres în acest moment.

Durerea este o experiență individualizată și chiar un proces individualizat. Nu toată lumea (chiar și în cadrul aceleiași familii), se ocupă de pierderea tragică în același mod. Încercați să permiteți altora să-și exprime durerea în felul lor, fără judecată, cu compasiune și răbdare.

Nu trebuie să fim singuri!

Căutați un grup de sprijin format din alții care au trăit o tragedie similară. Nu trebuie să vă gestionați singur pierderea. Puteți să vă documentați de exemplu despre diverse tradiții funerare sau să mergeți la biserică.

Prima noastră linie de sprijin atunci când suntem în doliu este familia și prietenii. Ei ne cunosc și adesea au un bun simț al funcționării noastre interioare, dar sprijinul familiei și prietenilor nu este adesea suficient în urma morții tragice (mai ales dacă și membrii familiei tale sunt îndurerați).

Acest lucru se poate întâmpla atunci când alăturarea unui grup de sprijin al altora care au experimentat o traumă similară poate fi atât de util. Astfel de grupuri oferă o ieșire pentru a-ți exprima gândurile și sentimentele despre traumă și vă pot îndruma către resurse legale, medicale și de altă natură care ar putea fi utile în recuperarea după pierderea tragică.

Acest Articol are 0 comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Înapoi sus